موبایل
آدرس کلینیک

لیزر


سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، استفاده از لیزرهای مختلف برای انجام روند درمان در بافت نرم را تأیید کرده است. لیزر درمانی می‌تواند هم برای کودکان و هم بزرگسالان به کار رود.
کاربرد های لیزر دیود در دندانپزشکی:
از جمله کاربرد های لیزر در دندانپزشکی برای استفاده در جراحی های دندانی مانند افزایش طول تاج دندان (بلند کردن دندان)، جراحی نمونه برداری، جراحی مرحله دوم ایمپلنت و غیره است. این موارد با کمترین درد و بدون خون ریزی در یک جلسه قابل انجام است.
لیزر دیود (دایود) اثر ضد باکتریایی (باکتری کشی) قابل توجه ای را از خود نشان داده است. از این قابلیت به عنوان اثر کمکی در جراحی های لثه جهت افزایش بهتر نتیجه درمان به کار گرفته می شود. همچنین در درمان ریشه (عصب کشی) به خصوص در کانال های عفونی برای پاکسازی و ضدعفونی بهتر کانال استفاده می شود. همه این موارد اشاره شده منجر به درمان مطمئن تری خواهد شد.
از دستگاه لیزر در درمان سفید کردن دندان نیز استفاده می شود. با استفاده از لیزر دیود قابلیت افزایش تاثیر مواد بلیچینگ بر روی مینای دندان می شود. همچنین باعث کوتاه شدن مدت زمان درمان می شود، که نتیجه آن حساسیت کمتر دندانی است
یکی از خصوصیات خوبی که لیزر در دندانپزشکی دارد موثر بودن بر روی رنگ دانه های دهان و دندان است که برای برطرف کردن پیگمنتیشن ها (رنگدانه های سیاه رنگ لثه) به خصوص در افراد دارای رنگ پوست تیره کاربرد دارد.
یکی از موارد بسیار خوب لیزر دیود کمک کردن به از بین بردن حساسیت دندانی، با اثر تسکینی روی مینا و عاج دنداناست.